Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa II - MISIE

Nauczyciele:

mgr Aleksandra Czerwiec

mgr Anna Lotka 

język angielski mgr Anna Lotka

 


 

Założenia programowe na miesiąc maj dla grupy II

 

Tematyka tygodnia:

Tydzień I - Puk, puk, to ja, sztuka

Tydzień II - W świecie zwierząt

Tydzień III - Co w trawie piszczy

Tydzień IV - Moja mama i mój tata

 

Przewidywane osiągnięcia: Dziecko:

  • Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, integracyjnych.
  • Uczestniczy w ćwiczeniach artykulacyjnych, ortofonicznych, oddechowych, dykcji.
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
  • Naśladuje taneczne ruchy i gesty zgodne z rytmem piosenek.
  • Wykonuje pracę plastyczną z wykorzystaniem różnych materiałów.
  • Wykonuje instrument z kubka plastikowego „Grzechotka”.
  • Wie, jak należy zachowywać się w filharmonii, muzeum.
  • Wypowiada się zdaniami na określony temat.
  • Wie, co to jest filharmonia i kto to jest dyrygent.
  • Rozpoznaje i nazywa wybrane instrumenty muzyczne: strunowe, klawiszowe.
  • Dostrzega różnice między kinem a teatrem.
  • Dokonuje analizy i syntezy fonetycznej słów na poziomie sylaby i głoski (5l.).
  • Poznaje monety 1 zł, 2 zł, 5 zł i banknoty 10 zł i 20 zł (5l.)
  • Rozwiązuje zagadki.
  • Wymienia charakterystyczne cechy zwierząt zamieszkujących sawannę.
  • Przelicza w zakresie 8 (5l.)
  • Wymienia wybrane zwierzęta zamieszkujące dżunglę.
  • Poznaje ciekawostki o zwierzętach zamieszkujących morza i oceany.
  • Dostrzega różnice i podobieństwa miedzy wybranymi ptakami.
  • Wyjaśnia znaczenie barwy ochronnej dla zwierząt.
  • Rozpoznaje i nazywa wybrane rośliny i zwierzęta, które można spotkać na łące.
  • Liczy w dostępnym dla siebie zakresie.
  • Zna zasady układania rytmu.
  • Orientuje się na kartce papieru – rozumie określenia dotyczące położenia w przestrzeni
  • Poznaje ciekawostki na temat pszczół i zawodu pszczelarza.
  • Zaznacza osim różnic między dwoma obrazkami.
  • Wycina zdjęcia z kolorowych gazet przedstawiające przedmioty, krajobrazy itd., wykonuje z nich kolaż.
  • Wykonuje upominki dla mamy i taty według instrukcji.
  • Potrafi zgodnie współpracować z rówieśnikami podczas zabaw przy muzyce.
  • Uczestniczy w uroczystości grupowej z okazji Święta Rodziny.
  • Kończy zdania: „Moja rodzina to…; Moja mama jest… Mój tata jest…”.
  • Tworzy zdrobnienia do słowa „mama”.
  • Układa kompozycje z figur geometrycznych.
  • Potrafi swobodnie i zgodnie z rytmem melodii poruszać się w dowolnych kierunkach.
  • Układa puzzle.
  • Rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku; określa ich cechy.
  • Śpiewa piosenki z repertuaru dla dzieci.
  • Opowiada historyjkę obrazkową według kolejności zdarzeń.
  • Wykonuje zadania z kodowaniem.
  • Respektuje prawa i obowiązki swoje oraz innych osób, zwracając uwagę na ich indywidualne potrzeby.
  • Zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące w sali i na świeżym powietrzu i je przestrzega.
  • Używa zwrotów grzecznościowych podczas zabawy i innych sytuacji życia codziennego.