Grupa II - MISIE
Nauczyciele:
mgr Aleksandra Czerwiec
mgr Anna Lotka
język angielski mgr Anna Lotka
Założenia programowe na miesiąc maj dla grupy II
Tematyka tygodnia:
Tydzień I - Puk, puk, to ja, sztuka
Tydzień II - W świecie zwierząt
Tydzień III - Co w trawie piszczy
Tydzień IV - Moja mama i mój tata
Przewidywane osiągnięcia: Dziecko:
- Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, integracyjnych.
- Uczestniczy w ćwiczeniach artykulacyjnych, ortofonicznych, oddechowych, dykcji.
- Uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
- Naśladuje taneczne ruchy i gesty zgodne z rytmem piosenek.
- Wykonuje pracę plastyczną z wykorzystaniem różnych materiałów.
- Wykonuje instrument z kubka plastikowego „Grzechotka”.
- Wie, jak należy zachowywać się w filharmonii, muzeum.
- Wypowiada się zdaniami na określony temat.
- Wie, co to jest filharmonia i kto to jest dyrygent.
- Rozpoznaje i nazywa wybrane instrumenty muzyczne: strunowe, klawiszowe.
- Dostrzega różnice między kinem a teatrem.
- Dokonuje analizy i syntezy fonetycznej słów na poziomie sylaby i głoski (5l.).
- Poznaje monety 1 zł, 2 zł, 5 zł i banknoty 10 zł i 20 zł (5l.)
- Rozwiązuje zagadki.
- Wymienia charakterystyczne cechy zwierząt zamieszkujących sawannę.
- Przelicza w zakresie 8 (5l.)
- Wymienia wybrane zwierzęta zamieszkujące dżunglę.
- Poznaje ciekawostki o zwierzętach zamieszkujących morza i oceany.
- Dostrzega różnice i podobieństwa miedzy wybranymi ptakami.
- Wyjaśnia znaczenie barwy ochronnej dla zwierząt.
- Rozpoznaje i nazywa wybrane rośliny i zwierzęta, które można spotkać na łące.
- Liczy w dostępnym dla siebie zakresie.
- Zna zasady układania rytmu.
- Orientuje się na kartce papieru – rozumie określenia dotyczące położenia w przestrzeni
- Poznaje ciekawostki na temat pszczół i zawodu pszczelarza.
- Zaznacza osim różnic między dwoma obrazkami.
- Wycina zdjęcia z kolorowych gazet przedstawiające przedmioty, krajobrazy itd., wykonuje z nich kolaż.
- Wykonuje upominki dla mamy i taty według instrukcji.
- Potrafi zgodnie współpracować z rówieśnikami podczas zabaw przy muzyce.
- Uczestniczy w uroczystości grupowej z okazji Święta Rodziny.
- Kończy zdania: „Moja rodzina to…; Moja mama jest… Mój tata jest…”.
- Tworzy zdrobnienia do słowa „mama”.
- Układa kompozycje z figur geometrycznych.
- Potrafi swobodnie i zgodnie z rytmem melodii poruszać się w dowolnych kierunkach.
- Układa puzzle.
- Rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku; określa ich cechy.
- Śpiewa piosenki z repertuaru dla dzieci.
- Opowiada historyjkę obrazkową według kolejności zdarzeń.
- Wykonuje zadania z kodowaniem.
- Respektuje prawa i obowiązki swoje oraz innych osób, zwracając uwagę na ich indywidualne potrzeby.
- Zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące w sali i na świeżym powietrzu i je przestrzega.
- Używa zwrotów grzecznościowych podczas zabawy i innych sytuacji życia codziennego.