Grupa II - MISIE
mgr Agata Cander
mgr Anna Horodecka-Matyjasik
język angielski mgr Anna Lotka
Założenia programowe dla grupy II na miesiąc kwiecień 2024r.
- zabawy z głoską/ literą f, F na podstawie wyrazu farby oraz Filip;
- przypominamy i przestrzegamy zasad zapewniających nam bezpieczeństwo podczas zabaw w parku i w lesie;
- słuchamy różnorodnej muzyki- oceniamy jej nastrój oraz emocje, które nam towarzyszą;
- Chaczaturin „Taniec z szablami”- zabawy przy muzyce;
- europejskie tańce narodowe- film edukacyjny i próby tańca;
- „Koncert”- słuchamy opowiadania i zapoznajemy się z instrumentami;
- zagadki słuchowe, dotykowe- poznajemy instrumenty;
- ptasi koncert- jakie ptaki kojarzą nam się z wiosną, naśladujemy i rozpoznajemy odgłosy;
- gramy na instrumentach perkusyjnych;
- składamy obrazek z 6 - części
- dowiadujemy się które rośliny sadzimy a które siejemy;
- co jest niezbędne roślinom do życia - burza mózgów;
- poznajemy etapy wzrostu rośliny;
- zakładamy w naszej sali zielony ogródek;
- wyrabiamy w sobie nawyk systematycznej opieki nad roślinami;
- jemy warzywa bo chcemy być zdrowi!;
- rozróżniamy rośliny jednoroczne i wieloletnie;
- obchodzimy Dzień Ziemi- jeśli pozwoli nam pogoda uczestniczymy w zabawach organizowanych w ogrodzie przedszkolnym;
- słuchamy wiersza „Smutne drzewko”, dostrzegamy piękno przyrody;
- oglądamy albumy przyrodnicze;
- poznajemy tajniki segregacji śmieci;
- sylabizujemy w toku zabaw- nazwy mieszkańców łąki, lasu orz stawu;
- dowiadujemy się kto mieszka w: lesie, stawie i na łące;
- tworzymy obrazkowy kodeks młodego ekologa;
- bawimy się przy piosence „Dzieci dbają o środowisko”;
- przypominamy dzieciom o tym, że posiadają swoje prawa!
- poznajemy swoją miejscowość, najbliższe otoczenie przedszkola podczas spaceru po okolicy;
- oglądamy zabytki Łodzi, najpiękniejsze miejsca w Polsce podczas prezentacji multimedialnej;
- utrwalamy znajomość symboli narodowych: hymn, flaga, godło;
- śpiewamy hymn z zachowaniem odpowiedniej postawy;
- słuchamy legendy „Wars i Sawa” - poznajemy historię powstania Warszawy;
- jesteśmy Europejczykami;
- kontynuujemy rozpoczęty rytm z wykorzystaniem białych i czerwonych kwiatków;
- wykonujemy pracę plastyczną do wiersza A. Bernat „Kolorowe domy” z wykorzystaniem figur geometrycznych;
- zabawy z głoską/ literą h - jak hamak;