Grupa II - MISIE
Nauczyciele:
mgr Aleksandra Czerwiec
mgr Anna Lotka
język angielski mgr Anna Lotka
Założenia programowe na miesiąc styczeń dla grupy II
Tematyka tygodnia:
Tydzień I: Tak mija nam czas
Tydzień II: Zwierzęta zimą
Tydzień III: Kim są rodzice moich rodziców?
Tydzień IV: Fryzjer, weterynarz czy lekarz?
Przewidywane osiągnięcia dzieci. Dziecko:
- Uczestniczy w zabawach organizowanych przez nauczyciela dających dziecku radość i satysfakcję.
- Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, w ćwiczeniach artykulacyjnych, ortofonicznych, oddechowych, dykcji.
- Określa swój nastrój.
- Wypowiada się zdaniami na określony temat.
- Wymienia pory roku, zna ich cechy charakterystyczne.
- Dzieli słowa na sylaby.
- Poznaje litery s, S, n, N, b, B, w toku zabaw (5l.).
- Tworzy rymy do nazw (5l.).
- Rozumie upływ czasu.
- Liczy w dostępnym zakresie.
- Znajduje osiem różnic między dwoma obrazkami (5l.).
- Wymienia kolejno dni tygodnia (5l.).
- Wie, na czym polega praca zegarmistrza.
- Wie, że czas odmierzamy za pomocą różnych przyrządów.
- Rozwiązuje zagadki o porach roku, zwierzętach.
- Nazywa ptaki przedstawione na zdjęciach (gila, sikorę, jemiołuszkę, wróbla, srokę, gołębia, wronę).
- Tworzy zdrobnienia oraz nazwy ulic do nazw ptaków.
- Wymienia, czym dokarmiać ptaki.
- Rysuje rodziców podczas pracy i po pracy.
- Wie, czym zajmuje się projektant (5l.)
- Zna podstawowe nazwy zawodów.
- Wie, które akcesoria i przyrządy pasują do osób wykonujących wskazane zawody.
- Podaje kim chce zostać w przyszłości.
- Posługuje się określeniami najkrótszy, najdłuższy.
- Potrafi płynnie poruszać się w metrum ¾.
- Wyjaśnia, kim są babcia i dziadek dla rodziców.
- Reaguje odpowiednim ruchem na zmiany dynamiczne piosenki.
- Słucha tekstu i rysuje po śladach, bez odrywania kredki od kartki.
- Uczestniczy w zabawach z piosenkami.
- Wykonuje pracę plastyczną według podanej instrukcji.
- Współdziała w parach podczas zabaw.
- Współdziała w trzyosobowej grupie podczas zabawy.
- Współpracuje w grupie podczas układania puzzli.
- Uczestniczy w zabawach integracyjnych.
- Uczestniczy w przygotowaniu inscenizacji z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka.
- Respektuje prawa i obowiązki swoje oraz innych osób, zwracając uwagę na ich indywidualne potrzeby.
- Zgodnie bawi się z kolegami.
- Używa zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach.
- Współdziała z grupą podczas zabawy.
- Zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące w sali i je przestrzega.
- Porządkuje po sobie miejsce zabawy, pracy