Grupa III - SÓWKI
III grupa - "SÓWKI"
mgr Anna Horodecka-Matyjasik
mgr Anita Kowalska
język angielski mgr Anna Lotka
Założenia programowe na miesiąc maj dla grupy III
Tematyka tygodnia:
I Tydzień Jesteśmy Europejczykami
II Tydzień Mamy różne charaktery
III Tydzień Łąka w maju
IV Tydzień Święto Rodziców
Przewidywane osiągnięcia dziecka:
- zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas spacerów i zabaw na świeżym powietrzu
- współpracuje z rówieśnikami podczas zabaw
- uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- zna zasady kulturalnego zachowania się
- doskonali umiejętność logicznego myślenia
- doskonali spostrzegawczość, koncentrację i uwagę
- współdziała w zespole
- układa rymy
- rozwiązuje proste zadania matematyczne
- utrwala poznane liczby i znaki matematyczne
- utrwala poznane litery
- doskonali umiejętność określania położenia obiektu w przestrzeni
- liczy w dostępnym dla siebie zakresie
- wskazuje różnice między miastem a wsią
- zna polskie monety i banknoty
- wykonuje pierwsze obliczenia pieniężne
- zna nazwy państw należących do Unii Europejskiej
- zna symbole i hymn Unii Europejskiej
- nazywa państwa sąsiadujące z Polską
- wskazuje sąsiadów Polski na mapie
- zna flagi sąsiadów Polski
- wyjaśnia wieloznaczność wybranych słów
- nazywa emocje i uczucia
- określa swój nastrój
- wyjaśnia pojęcia dobroć i dobry uczynek
- śpiewa piosenki
- wskazuje zachowania pozytywne i negatywne
- współpracuje z kolegami i koleżankami podczas wykonywania wspólnej pracy
- tworzy nazwy ulic od nazw emocji
- doskonali umiejętność koncentracji i uwagi
- wykonuje różnorakie prace plastyczne
- rozpoznaje kwiaty, zioła i zwierzęta zamieszkujące łąki
- wie, czym są barwy ochronne u zwierząt
- zna nazwy owadów
- wzbogaca wiadomości na temat zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny
- uczestniczy w doświadczeniach, eksperymentach; wyciąga wnioski
- zna nazwy wybranych roślin zielonych
- doskonali umiejętność odwzorowania układu elementów
- rozwija pamięć
- wymienia cechy swoich rodziców
- wymienia czynności, w których może pomóc rodzicom
- wymienia nazwy wspólnych zabaw z rodzicami
- przygotuje upominek dla rodziców
- rysuje portrety