Grupa III - SÓWKI
III grupa - "SÓWKI"
mgr Anna Horodecka-Matyjasik
mgr Anita Kowalska
język angielski mgr Anna Lotka
Założenia programowe na miesiąc czerwiec dla grupy III
Tematyka tygodnia:
I Tydzień Niby tacy sami, a jednak inni
II Tydzień Lato, lato, lato czeka
III Tydzień Pożegnania nadszedł czas
IV Tydzień Podróż po Afryce
Dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Dzieci na Ziemi
− poznają dzieci różnych stron świata
− wskażą w kalendarzu Dzień Dziecka
− będą rozwijać orientację przestrzenną i orientację na kartce papieru
− wysłuchają i nauczą się piosenki Dzieci całej Ziemi
− będą kształtować pozytywną postawę wobec osób niepełnosprawnych
− zrozumieją konieczność niesienia pomocy osobom niepełnosprawnym
− będą kształtować prawidłowe postawy społeczne
− wymienią cechy dobrego przyjaciela
− będą rozwijać wyobraźnię twórczą
− ułożą pocięte części obrazka w całość
− będą doskonalić rozumowanie matematyczne
− będą doskonalić umiejętności wyodrębniania rytmu z podanej sekwencji elementów
− wykonają prace plastyczne Latawiec, Dziecięce marzenia
− wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Wakacyjne podróże
− będą rozwijać sprawność manualną i inwencję twórczą
− wyrażą w pracy plastycznej własne spostrzeżenia i wyobrażenia związane z latem i wakacjami
− będą kształtować umiejętność rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych
− będą układać pojazdy z klocków w kształcie figur geometrycznych
− wysłuchają i nauczą się piosenki Jak zatrzymać wakacje
− będą poznawać miejsca letniego wypoczynku
− opowiedzą, gdzie chciałyby pojechać na wakacje
− poznają historię powstania bursztynu oraz sposobów jego wykorzystania
− wymienią skarby, które można znaleźć w morzu
− poznają składniki potrzebne do przyrządzenia lemoniady
− wykonają prace plastyczne: Lemoniada, Wakacyjna wyprawa
− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Ostatni dzień
− będą układać rytmy i je kontynuować
− będą wymieniać charakterystyczne cechy lata
− rozwiążą zagadki
− będą różnicować i nazywać cechy rozpoznawane za pomocą zmysłów
− będą rozwijać umiejętność samodzielnego układania prostych zadań z treścią i ich rozwiązywania
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Pożegnamy dziś przedszkole
− wymienią zasady zachowania, jakich należy przestrzegać podczas letniego wypoczynku
− utrwalą numery alarmowe
− będą formułować wypowiedzi poprawne pod względem gramatycznym
− wypowiedzą się na temat wrażeń z pobytu w przedszkolu
− będą rozmawiać o zbliżającej się chwili rozstania
− wykonają prace plastyczne: Słonik na szczęście dla przyjaciela, Moje wspomnienie z przedszkola
− wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej Niezwykła podróż
− powtórzą nazwy kontynentów − wskażą Afrykę na mapie i na globusie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Tajemnicza Afryka
− będą nazywać owoce egzotyczne
− będą nazywać zwierzęta mieszkające w Afryce
− rozwiążą zagadki
− poznają afrykańskie instrumenty
− zatańczą do muzyki afrykańskiej
− wyjaśnią pojęcie rękodzieło
− wykonają książeczkę Moja podróż po Afryce
− wykonają pracę plastyczną Afrykańskie ozdoby