Grupa III - SÓWKI
III grupa - "SÓWKI"
mgr Anna Lotka
mgr Anita Kowalska
język angielski mgr Anna Lotka
Założenia programowe na miesiąc październik dla grupy III
Tematyka tygodnia:
Tydzień I: Jesień w sadzie
Tydzień II: Jesień w ogrodzie
Tydzień III: Jesienny krajobraz
Tydzień IV: Deszczowa pogoda
Przewidywane osiągnięcia dzieci: Dziecko:
- nawiązuje relacje rówieśnicze w czasie zabawy
- przełamuje nieśmiałość
- zna imiona kolegów i koleżanek z grupy
- śpiewa i ilustruje ruchem powitanki
- precyzyjnie odbiera i podaje dalej kosz z „owocami”
- prawidłowo reaguje na sygnały werbalne
- tworzy formy przymiotnikowe we wszystkich trzech wyrazach od rzeczowników oznaczających owoce
- przelicza podskoki i klaśnięcia
- współpracuje z dziećmi podczas zabawy
- zachowuje zasady bezpiecznej zabawy
- z uwagą słucha opowiadania
- zgłasza chęć udzielenia odpowiedzi na pytanie
- czeka na swoją kolej
- prawidłowo buduje wypowiedź ustną
- kontroluje dynamikę i precyzję swoich ruchów
- przelicza przedmioty w zakresie do 6
- doskonali precyzję chwytu drobnego przedmiotu
- współpracuje z grupą dzieci
- porównuje ilustracje, wyszukuje różnice
- prawidłowo trzyma narzędzie pisarskie
- starannie koloruje elementy obrazka
- rysuje po śladzie
- samodzielnie ubiera się przed wyjściem na dwór
- dzieli słowa na sylaby
- wysłuchuje i nazywa głoski w wygłosie i nagłosie przykładowych wyrazów
- dzieli wyrazy na głoski
- buduje schemat głoskowy wyrazu
- poznaje nową literę o,O, a, A, i, I oraz e,E
- precyzyjnie wykonuje polecenia N.
- tworzy liczebniki porządkowe
- poznaje kształt cyfry 1, 2 oraz 3
- tańczy do piosenki w parze z losowo wybranym kolegą lub koleżanką
- wystukuje rytm piosenki
- powtarza nazwy poznanych krajowych owoców oraz warzyw
- aktywnie uczestniczy w zabawie językowej
- wymienia określenia opisujące smak przygotowanych do zabawy warzyw
- wykonuje prace plastyczno-techniczną zgodnie z instrukcją N.
- posługuje się nożyczkami
- wymienia zwierzęta zamieszkujące parki
- wymienia zwierzęta zamieszkujące lasy
- rozpoznaje odgłosy, które można usłyszeć w lesie
- omawia wygląd liści przyniesionych z parku
- nazywa kolory liści (również w jęz. angielskim)
- powtarza dni tygodnia
- wykonuje ćwiczenia rozciągające i rozluźniające cale ciało
- współpracuje z dziećmi podczas zabawy
- wykonuje proste ćwiczenia kształtujące równowagę
- wykonuje ćwiczenia fizyczne kształtujące szybkość i zwinność
- słucha jesiennych dźwięków
- aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, orientacyjno – porządkowych
- bierze udział w scenkach dramowych
