Grupa III - SÓWKI
III grupa - "SÓWKI"
mgr Anna Horodecka-Matyjasik
mgr Anita Kowalska
język angielski mgr Anna Lotka
Założenia programowe na miesiąc marzec dla grupy III
Tematyka tygodnia:
I Tydzień Niezwykły świat zwierząt
II Tydzień Marcowa pogoda
III Tydzień Wiosenne przebudzenia i powroty
IV Tydzień Zwierzęta naszych pól i lasów
Przewidywane osiągnięcia dziecka:
- zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas spacerów i zabaw na świeżym powietrzu
- współpracuje z rówieśnikami podczas zabaw
- uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- zna zasady kulturalnego zachowania się
- zna literę Z, z ; U, u; C, c; ł, Ł małą i wielką; drukowaną i pisaną
- zna zapis cyfrowy cyfry 10
- liczy w dostępnym dla siebie zakresie
- zna zwierzęta mieszkające w morzach, oceanach, dżungli i na sawannie
- układa rymy
- wymienia cechy wybranych zwierząt
- podejmuje próby odejmowania
- wie, co oznacza znak ” – „ „ +”
- uczestniczy w zabawach badawczych
- doskonali orientację przestrzenną
- rozwija umiejętność czytania ze zrozumieniem
- wymienia elementy marcowej pogody
- zna zwyczaj topienia marzanny
- obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną
- wymienia charakterystyczne, pierwsze oznaki wiosny
- wzbogaca wiedzę na temat pierwszych wiosennych kwiatów
- poszerza wiedzę na temat wybranych zwierząt (zwyczaje bociana)
- wzbogaca wiedzę na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie i na polu
- zna charakterystyczne cechy ptaków, ssaków i owadów
- wzbogaca wiedzę na temat życia pszczół i ich znaczenia w życu człowieka
- doskonali umiejętność myślenia logicznego
- doskonali umiejętność klasyfikowania przedmiotów o takim samym kształcie
- doskonali rozumowanie matematyczne
- wykonuje różnorakie prace plastyczne
- utrwala poznane znaki matematyczne i liczby
- ćwiczy słuch fonematyczny
- rozwija i wzbogaca mowę
- doskonali umiejętność porządkowania elementów zgodnie z podanym kryterium
- szacuje, przewiduje różne drogi prowadzące do rozwiązania podanego problemu
- dostrzega rytm w ciągu obrazków i go kontynuuje
- aktywnie słucha muzyki
- rozróżnia i nazywa figury geometryczne i podaje ich cechy
- doskonali położenie obiektu na płaszczyźnie