Grupa III - SÓWKI
III grupa - "SÓWKI"
mgr Joanna Krzyczkowska-Żołądek
mgr Anna Lotka
język angielski mgr Anna Lotka
Założenia programowe dla grupy III na miesiąc kwiecień 2024r.
- doskonalenie umiejętności związanych z wykonywaniem ćwiczeń, zabaw ruchowych z elementem biegu bez potrąceń, podskoków obunóż;
- kształtowanie nawyków związanych z używaniem zwrotów grzecznościowych wobec innych na terenie przedszkola oraz w życiu codziennym;
- rozwijanie mowy dzieci poprzez wypowiadanie się na temat opowiadań, wierszy, piosenek związanych z wiosną, zachodzącymi zmianami, charakterystycznymi cechami dla danej pory roku;
- rozwijanie umiejętności wyszukiwania różnic w obrazkach wg indywidualnych możliwości dziecka;
- kształtowanie opiekuńczej postawy wobec roślin; wymienianie czynników potrzebnych do rozwoju roślin, wymienianie części kwiatów;
- kształtowanie nawyków związanych z dbaniem o rośliny, nie zrywa, nie niszczy, nie depcze;
- uczestniczenie w sadzeniu roślin w grupie;
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania kwiatów wg poleceń nauczyciela: wielkość, kolor, rodzaj;
- zabawy z dramą- naśladowanie roślin, kwiatów, ich wzrostu wg tekstu podanego przez nauczyciela ;
- działania plastyczne związane z tematem wiosny, prac w ogrodzie;
- rozpoznawanie i nazywanie emocji na podstawie słyszanych odgłosów z płyty CD;
- nabywanie umiejętności doceniania takiej wartości jaką jest przyjaźń na podstawie opowiadania, własnych przeżyć;
- kształtowanie poprawności wymowy, budowania dłuższych wypowiedzi na temat ilustracji związanych z przyrodą;
- nabywanie świadomości związanej z ochroną środowiska, dbaniem o naszą planetę;
- segregowanie obrazków na te, co negatywnie wpływają na nasze środowisko i te , które są pozytywne, podejmowanie prób uzasadniania wyborów;
- kształtowanie nawyków związanych z segregowaniem odpadów do odpowiednich pojemników, zwrócenie uwagi na oznaczenia, kolory, przedmioty do segregacji;
- utrwalenie piosenki „Ekologiczne reagge”- rozmowa nt. treści, przekazu związanego z dbaniem o środowisko;
- rozwijanie umiejętności tworzenia prac plastycznych z nieużytków, dawania nowych znaczeń zużytym przedmiotom;
- kształcenie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie muzyki, zabawy z instrumentami;