Grupa I - ŻABKI
I grupa - "ŻABKI"
Dyrektor Izabela Bąkolik
Nauczyciel: mgr Joanna Krzyczkowska - Żołądek
Edyta Siercha - pomoc nauczyciela
język angielski mgr Anna Lotka
Założenia programowe dla grupy I na miesiąc październik
Tematyka:
- Jesień w parku, w lesie.
- Zwierzęta jesienią.
- Jesień w sadzie i w ogrodzie.
- Deszczowa pogoda.
Dziecko:
- Uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych: zabawie orientacyjno-porządkowej, wyczucia własnego ciała, skłonu tułowia w przód, chodu z wysokim unoszeniem kolan, mięśni grzbietu, biegu, skłonu, równowagi
- Uczestniczy w zabawach na świeżym powietrzu.
- Uczestniczy w spacerach w okolicy przedszkola.
- Uczestniczy w ćwiczeniach oddechowych.
- Samodzielnie spożywa posiłki – prawidłowo posługuje się łyżką, widelcem.
- Podaje swoje imię i nazwisko.
- Zgłasza swoje potrzeby fizjologiczne. Samodzielnie korzysta z toalety.
- Podejmuje próby wspólnych zabaw w kącikach zainteresowań.
- Zna umowy i zasady regulujące współżycie w grupie.
- Zwraca się do koleżanek/kolegów po imieniu.
- Odkłada zabawki na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie.
- Uczestniczy w tworzeniu jesiennego kącika przyrody.
- Podejmuje próby wspólnego ułożeni liścia z pociętych elementów.
- Rozpoznaje i nazywa wybrane owoce i warzywa.
- Słucha opowiadania czytanego przez N.
- Odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego utworu literackiego.
- Rozwiązuje proste zagadki o warzywach.
- Przelicza elementy w zakresie trzech.
- Porównuje liczebność zbiorów.
- Reaguje na ustalone sygnały muzyczne i hasła.
- Śpiewa refren piosenki Warzywa i owoce.
- Uczestniczy w zabawach z piosenką Warzywa i owoce.
- Maluje farbami.
- Podejmuje próby wyrażania swoich myśli, potrzeb, przeżyć podczas kończenia zdań w rozmowach podsumowujących dany dzień i miniony tydzień.
- Wie, jakie pokarmy spożywają wybrane zwierzęta.
- Rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta dziko żyjące przedstawione na zdjęciach.
- Wie, że niektóre ptaki odlatują z Polski przed zimą.
- Uczestniczy w obserwacjach przyrodniczych.
- Ozdabia ogon szablonu wiewiórki paskami bibuły.
- Wykonuje pracę plastyczną Jesienne zwierzęta.
- Odpowiada na pytania do usłyszanego tekstu, rozpoznaje podstawowe emocje na rysunkach i stara się je popra wnie nazwać.
- Rozpoznaje podstawowe reakcje ciała związane z emocjami złości, smutku i radości.
- Wypowiada się na temat członków swojej rodziny.
- Wypowiada się na temat obrazka; określa, co pies lubi robić z mamą, co z tatą, co z babcią, a co z dziadkiem.
- Potrafi rozpoznać wybrana figurę wśród innych figur.
- Uczestniczy w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie.
- Podejmuje próby zrozumienia, że nie należy zbliżać się do nieznanych zwierząt.
- Segreguje obrazki ze zwierzętami poprzez dopasowywanie do nich właściwych akcesoriów.
- Określa, gdzie znajduje się pies przedstawiony na obrazkach.
- Układa puzzle czteroelementowe.
- Podejmuje próby grania na marakasie, bębenku, kastanietach.
Piosenki :
„Idzie jesień”
Jestem jesień z pełnym koszem, z pełnym koszem.
Dobre rzeczy wam przynoszę, Wam przynoszę.
Jabłka, śliwki, gruszki bery, pomidory i selery, pomidory i selery
Przyszła jesień do gosposi, do gosposi.
Czy gosposia o coś prosi? O coś prosi
Mam kapustę do kwaszenia, dobre grzyby do suszenia, dobre grzyby do suszenia.
Idzie jesień z wielkim koszem, z wielkim koszem.
Zajadajcie! Bardzo proszę! Bardzo proszę!
Ludzie biorą te podarki i chowają do spiżarki, i chowają do spiżarki.
„Idzie jesień”
Idzie jesień, plony niesie,
jesień kolorowa.
Jabłka, gruszki, winogrona,
wszystko w koszu chowa.
Refren:
Jesień – deszcz i słota –jesień,
złote liście – jesień,
dużo grzybów oczywiście.
Jesień – jarzębina – jesień,
głóg, kalina – jesień,
co nam przyniesie?
Idzie jesień, plony niesie,
jesień kolorowa.
Marchew, buraki, ziemniaki
wszystko w koszu chowa.
Refren:
Jesień – stos orzechów – jesień
to żołędzie – jesień,
kasztanów pełno wszędzie.
Jesień – odlot ptaków – jesień.
Dookoła – jesień, jesień nas woła.
„ Kap, kap, z nieba leci woda”
1.Kap! Kap! Z nieba leci woda
Kap! Kap! Weź parasol, weź.
Kap! Kap! Jesienna pogoda.
Ciesz się, ciesz!
Ref. Pierwsza kropelka,
druga kropelka,
trzecia kropelka.
Chyba idzie deszcz!
2.Kap! Kap! Na nogach kalosze.
Kap! Kap! W wodzie cały świat.
Kap! Kap! Do kałuży wskoczę: Chlap! Chlap! Chlap!
Ref. Pierwsza kropelka,
druga kropelka,
trzecia kropelka.
Chyba idzie deszcz!
3.Kap! Kap! Choć jesienią szaro.
Kap! Kap! Nie nudzimy się.
Kap! Kap! Dziś w jesienne dźwięki Wsłucham się.
Ref. Pierwsza kropelka,
druga kropelka,
trzecia kropelka.
Chyba idzie deszcz!
