Grupa I - ŻABKI
I grupa - "ŻABKI"
Dyrektor Izabela Bąkolik
Nauczyciel: mgr Joanna Krzyczkowska - Żołądek
Edyta Siercha - pomoc nauczyciela
język angielski mgr Anna Lotka
Założenia programowe dla grupy I na miesiąc grudzień
Tematyka:
- Czekamy na Mikołaja
- Teatrzyk przedszkolaka.
- Święta coraz bliżej.
- Wesoła choinka.
- Przyszła zima.
Przewidywane osiągnięcia dzieci:
- wypowiada się na temat wyglądu i roli Świętego Mikołaja,
- poznaje tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia,
- uczestniczy we wspólnym dekorowaniu choinki,
- wspólnie z innymi układa krótkie życzenia świąteczne,
- rozwiązuje zagadki słowne,
- słucha krótkich tekstów literackich,
- poznaje różne pojęcia związane z teatrem,
- stara się śledzić treść przedstawiania i opowiadać kolejność wydarzeń,
- wyraża spontanicznie swój stosunek emocjonalny do przygód bohaterów,
- uczestniczy w zabawach parateatralnych,
- tworzy prace plastyczno-techniczne na podany temat,
- odtwarza rytm melodii ruchem,
- śpiewa piosenki o prostej linii melodycznej,
- rozpoznaje w zabawie różne elementy muzyki: zmianę tempa, dynamiki i rejestru wysokości dźwięku,
- porównuje liczebność zbiorów i stosuje określenie tyle samo,
- doskonali umiejętność liczenia,
- rozwija myślenie przyczynowo - skutkowe,
- grupuje przedmioty w sensowny sposób,
- rozwija spostrzegawczość, porównując dwa obrazki,
- zna i nazywa wybrane kolory,
- próbuje mieścić się w konturze podczas kolorowania,
- rozpoznaje i nazywa zwierzęta spędzające zimę w naszym kraju,
- rozróżnia ptaki (np. sikorka, wróbel, gołąb) żyjące w najbliższym środowisku,
- rozumie, że należy się troszczyć o zwierzęta zimą,
- wypowiada się na temat cech zimowej pogody,
- rozwija sprawność ruchową podczas różnorodnych zajęć gimnastycznych,
- odczuwa radość ze sprawiania przyjemności innym,
- czerpie radość z efektu wspólnie wykonanej pracy,
- wykonuje prace plastyczne,
- rozwija motorykę małą,
- okazuje radość z otrzymywania i czerpie radość z dawania prezentów,
- rozpoznaje i nazywa podstawowe figury geometryczne,
- chętnie bierze udział w zabawach słownych,
- dostrzega i kontynuuje układy rytmiczne,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ortofonicznych,
- przestrzega zasad poruszania się po ulicy tylko pod opieką osoby dorosłej, nie oddala się od opiekuna,
„Prezent dla Mikołaja” autor: - D. Gellner
A ja się bardzo,
bardzo postaram
i zrobię prezent dla Mikołaja.
Zrobię mu szalik
piękny i nowy,
żeby go nosił w noce zimowe
i żeby nie zmarzł
w szyję i w uszy,
gdy z burej chmury
śnieg zacznie prószyć.
Niech się ucieszy Mikołaj Święty,
tak rzadko ktoś mu daje prezenty!
