Grupa I - ŻABKI
I grupa - "ŻABKI"
Dyrektor Izabela Bąkolik
Nauczyciel: mgr Joanna Krzyczkowska - Żołądek
Edyta Siercha - pomoc nauczyciela
język angielski mgr Anna Lotka
Założenia programowe dla grupy I na miesiąc marzec
Tematyka:
- W dziecięcym laboratorium.
- Przedwiośnie.
- Wiosno , ach to Ty.
- Bez wody nie ma życia – Światowy Dzień Wody
Dziecko:
- rozpoznaje i nazywa części budowy rośliny,
- wykonuje ćwiczenia oddechowe,
- wypowiada się na określony temat,
- wyraża miną emocje,
- rozróżnia i nazywa stany emocjonalne,
- bawi się z chustą animacyjną,
- skacze obunóż,
- porusza się na czworakach,
- określa skojarzenia do muzyki,
- interpretuje muzykę ruchem,
- aktywnie słucha muzyki, reaguje w ustalony sposób na dynamikę dźwięku,
- porusza chustą animacyjną w określony sposób,
- wykonuje różne formy ruchu, wykazuje się sprawnością ruchową,
- wykonuje postać bociana i żaby,
- dokonuje porównania liczebności zbiorów,
- rozpoznaje zjawiska atmosferyczne,
- dopasowuje elementy do określonej pory roku,
- w zrozumiały sposób komunikuje się z dziećmi i dorosłymi,
- wykazuje się cierpliwością,
- udziela logicznych odpowiedzi na pytania,
- porządkuje obrazki chronologicznie, posługuje się pojęciami: wcześniej, później,
- obserwuje pogodę, rozpoznaje graficzne symbole pogody, uzupełnia kalendarz pogody właściwymi symbolami,
- wymienia charakterystyczne zjawiska atmosferyczne występujące w okresie przedwiośnia,
- naśladuje ruchami ciała zjawiska atmosferyczne,
- posługuje się pojęciem roztopy, wypowiada się na temat przyczyn topnienia śniegu,
- rozumie pojęcie zwiastun wiosny, rozpoznaje ptaki wracające po zimie z ciepłych krajów,
- nazywa narzędzia ogrodnicze i wyjaśnia, do czego służą,
- prowadzi obserwacje przyrodnicze – m.in. wzrost tulipanów,
- wyjaśnia, na czym polega zawód aktora, wzbogaca słownictwo o pojęcia związane z teatrem,
- wykazuje się kreatywnością podczas zabaw teatralnych,
- wykorzystuje pozawerbalne środki wyrazu w zabawie pantomimicznej,
- grupuje przedmioty według określonej cechy: przynależności,
- śpiewa piosenkę i ilustruje ją ruchem,